top of page

Politică de retur

Dreptul de retragere
Cumpărătorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage din contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere în conformitate cu prevederile OUG 34/2014.
Perioada de retragere menționată expiră în termen de 14 zile de la ziua în care cumpărătorul sau o parte terță, alta decât transportatorul, intră în posesia fizică a produselor sau:
- în cazul în care cumpărătorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat, ziua în care cumpărătorul sau o parte terță, intră în posesia fizică a ultimului produs;
- în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese, ziua în care cumpărătorul sau o parte terță intră în posesia fizică a ultimului produs sau a ultimei piese;
- în cazul contractelor pentru livrarea periodică de produse pe o perioadă de timp determinată, ziua în care cumpărătorul sau o parte terță intră în posesia primului produs.
Exercitarea dreptului de retragere
Înainte de expirarea perioadei de retragere, cumpărătorul informează vânzătorul cu privire la decizia de retragere din contract, în scris, prin completarea formularului de retur disponibil pe site sau prin e-mail la vanzari@ferobox.ro sau suport@ferbox.ro.
Cumpărătorul are obligația de a transmite toate datele necesare (nume, prenume, nr. de telefon, produsul comandat, motivul returului, cont IBAN și numele titularului) în mod corect și complet, iar cererea de retur va fi procesată intr-un termen de 2 zile lucrătoare.
Vânzătorul iși rezervă dreptul de a investiga orice cerere de returnare și de a nu da curs cererilor de returnare frauduloase sau abuzive.
Obligațiile vânzătorului
Vânzătorul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea cumparatorului, exclus , costurile, livrarii, fără întârziere nejustificată și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data recepționării produselor care au facut obiectul vânzării.
Vânzătorul rambursează sumele menționate numai într-un cont bancar comunicat de către cumpărător.
Vânzătorul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazurile în care cumpărătorul a ales, în mod explicit, un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de vânzător.
Obligațiile cumpărătorului
Cumpărătorul returnează produsele sau le înmânează vânzătorului ori unei persoane autorizate de vânzător să recepționeze produsele, fără întârziere nejustificată și în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a primit produsele.
Returnarea produselor se face direct către vânzător, prin curier, la adresa de unde produsele au fost expediate inițial(adresa din awb/nota de transport).
Cumpărătorul este responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării acestora.
Cumpărătorul are obligația de a returna produsele în aceeași stare în care le-a primit și în ambalajul original. În cazul în care produsele prezintă urme de folosire ce le-ar micșora valoarea ori nu mai prezintă ambalaj, rambursarea se va face parțial, proporțional cu valoarea diminuată a produsului sau din care se va scădea costul ambalajului. Pentru Produsele consumabile ca și filtre , cartușe , rezerve, etc., dacă sunt folosite Returnarea nu este posibilă . Returnarea comenzii se va face fără costul aferent transportului.
În cazul în care cumpărătorul solicită retragerea din contract, acesta va trebui să returneze și eventualele cadouri care au însoțit produsul comandat.
Excepții de la dreptul de retragere
Sunt exceptate de la dreptul de retragere următoarele:
- produsele confecționate/comandate dupa specificațiile prezentate de  cumpărător sau personalizate;
- produsele care sunt susceptibile de a se deteriora sau expira rapid;
- produsele sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igiena și care au fost desigilate de cumpărător;
- înregistrari audio sau video sigilate sau programe informatice sigilate care au fost desigilate dupa livrare;
- produse consumabile care au fost desigilate;
- produse textile care au fost desigilate si/sau spalate.
Taxa de retur
Cumpărătorul are obligația de a suporta cheltuielile rezultate din returnarea produselor, indiferent de situație , clientul va trebui să efectueze returul prin orice mijloc, vânzătorul nu poate asigura logistica necesară pentru preluarea returului. Retururile vor fi trimise la  adresa de unde acestea au fost expediate: Vasile Lucaciu nr.23 , Localitate Bistrița, județ BN.
Vânzătorul va returna pe lângă valoarea produselor și taxa de transport plătită de cumpărător pentru primul transport(când clientul a făcut comanda inițială) 
Dacă returul este livrat fără cutia în care a fost ambalat inițial , sau cutia ajunge deterioarată , vânzătorul va opri suma de 10 lei cumparatorului(costul ambalajului) din suma care trebuie rambursată.
* În cazurile în care Clientul recurent plasează comenzi, pe care nu le va refuza, taxa aferentă transportului comenzilor refuzate se va scădea din suma pe care clientul o are de primit de la beneficiar cu titlu de retur comanda.
* În cazul în care cumpărătorul solicită vânzătorului să se ocupe de colectarea returului , și acest lucru este posibil, cumpărătorul va fi taxat cu sumele de : 20 de lei+ TVA  ridicare colet,  returnarea coletului către vânzător, sume care vor fi scăzute din valoarea totală pe care clientul o primește ca titlu de retur. 
OUG 34/2014 Art 14 
OUG 34/214 ART. 14 
(1) Cu excepţia cazului în care vânzătorul s-a oferit să recupereze el însuşi produsele, consumatorul returnează produsele sau le înmânează vânzătorului sau unei persoane autorizate de vânzător să recepționeze produsele, fără întârziere nejustificată şi în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat vânzătorului decizia sa de retragere din contract în conformitate cu art. 11. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de consumator înainte de expirarea perioadei de 14 zile. (2) Consumatorul suportă doar costurile directe legate de returnarea produselor, cu excepţia cazului în care vânzătorul acceptă să suporte acele costuri sau în care vânzătorul nu a informat consumatorul că aceste costuri trebuie suportate de consumator. În cazul contractelor în afara spaţiilor comerciale, în cazul cărora produsele au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul încheierii contractului, vânzătorul preia produsele pe cheltuiala sa dacă produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate în mod normal prin poştă. (3) Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor. Diminuarea valorii produselor nu trebuie să fie descurajantă pentru consumator în a-şi exercita dreptul de retragere. Indiferent de situaţie, consumatorul nu este responsabil pentru diminuarea valorii produselor în cazul în care vânzătorul a omis să îl informeze cu privire la dreptul de retragere în conformitate cu art. 6 alin. (1) lit. h).

ATENȚIE:
Coletele trimise catre SC Ethyopia SRL cu ramburs, pentru care destinatarul este obligat să plătească expeditorului suma aferentă, nu sunt acceptate deoarece conținutul coletului trebuie verificat înainte de achitarea contravalorii returului
IMPORTANT:
Produsul returnat va fi trimis în starea inițială la momentul livrării. Clientul este responsabil pentru scăderea valorii produselor, datorată din manipularea/utilizarea greșită a acestora.
În cazurile în care produsele returnate prezintă ambalaje deteriorate sau incomplete, urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri electrice, accesorii lipsă, certificate de garanție lipsa,  SC Ethyopia SRL iși rezervă dreptul de a decide acceptarea returului sau de a opri o sumă din valoarea produsului, sumă ce va fi comunicată după evaluarea prejudiciilor aduse.
De asemenea, vânzătorul iși  rezervă dreptul de a refuza acceptarea returului în situația unor abuzuri (returnări repetate).
Predarea produselor retur sau la garanție se face prin curierat sau Poșta Română.
Reclamațiile, cererile, sesizările, și notificările se fac doar în scris la adresele: vanzari@ferobox.ro/suport@ferobox.ro, sau prin poștă.

bottom of page